torsdag 24 januari 2013

Långa dagar

Vi läser statistik nu. Det är inte särskilt sköj. Vi fick själva välja basgrupper till den här kursen och det tycker jag är dåligt. Att se vilka man hamnar i samma grupp som (vi är ju en klass på nästan 100 personer så man känner ju inte alla än) är ju typ halva grejen med att börja en ny kurs. Jag hade lust att skriva upp mig i en tom grupp och sen hoppas på att några fler joinade. Men alla i klassen parade snabbt ihop sig med sina crews. Så nu är jag med de som blev över. Love, Kaj och Linnéa. Några av mina bästa. Så det är ju härligt såklart, men de hänger jag ju med always ändå. Och vi är ju inte jätteproduktiva tillsammans. Vi har bättre saker att prata om än kvant och kval. Vi har valt att undersöka studenters miljömedvetenhet så det känns ju intressant i alla fall. Wöwö.

Efter en heldag i UB svischade jag till Iksu (jag tränar tre gånger i veckan numera!!!) sen kom Marie på besök. Henne tycker jag mycket om. Vi är alltid kloka och pratar om livet.

Imorgon ska vi på handledning och förhoppningsvis få lite mer gjort på uppgiften. Deadlinen är på måndag så vi har ju inte så mycket annat val. Sen ska jag nog ner på stan en sväng. Har några trökiga vuxenärenden.

Och på kvällen ska jag och Love göra en liten step in på vårens nollning! Imorgon är det "hemma hos en nolla" och nytt för i år är att det då ska vara med två äldre socionomstudenter. Så vi ska vara med och förfesta med dem så att nollorna kan fråga oss saker. Det känns kul att få vara lite delaktig i den här nollningen också. Få se om jag hänger med ut sen. Jag(!) ska nämligen vara med i en fågelskådningstävling(!) mellan 8-14(!) på lördag! Mer om det då!

GO' NATT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar