onsdag 23 januari 2013

Tack och grattis Umeå på 1-årsdagen!

I måndags var det ett år sedan jag flyttade hit. Vi pratade om det igår. Att det är så sjukt att man lever sitt liv här nu och samtidigt har ett tjugotvåårigt liv någon annanstans. Och de två liven är nästan omedvetna om varandras existens. Mitt andra liv finns i Göteborg och i Stjärnsund. Fyllt av vänner, platser, minnen och erfarenheter som jag älskar och saknar lite hela tiden. Men det finns fördelar med att leva i olika bubblor. Jag slipper försumma mitt Göteborg och kan gå all in i universitetsträsket här uppe. Men jag hade ändå önskat att de kunde träffa varandra. Göteborg, det här är Umeå och Umeå, det här är Göteborg. Ni hade gillat varandra.

Flummigt, men det är lite av ett krav för att jag ska vilja göra det här. Om inläggen vore genomtänkta och censurerade skulle det inte bli lika kul att läsa dem om några år. Jag vill förfasas. Då måste jag vara ärlig nu och inte så himla noga.


Sök-finn-vin(n) under nollningen. Det var 30 minus och vinet frös till is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar