tisdag 15 juni 2010

Vad ska jag göra rå?

Hur är du som vän tror du själv?
Alldeles för angelägen. Men också lojal och hård. Dömande, men snäll. Dryg och enkel. Rättvis. (Läser igenom nu och förfasas)


Hur gillar du att umgås – i gäng flera stycken eller en åt gången?
Olika det där. Vissa vänner är inte till för att vara one to one med. Så är det. Jag gillar att vara asmånga, så att det blir små inavlade grupperingar. Mysigt. Men ibland är det ju det bästa som finns att bara vara två. Om inte - behövligt.

Välj två av dina nära vänner och berätta om hur du lärde känna dem?
My: Det var sol och fylla en tisdag för typ exakt fyra år sedan. Vi var tältgrannar på Hultsfredsfestivalen. När jag flyttade till hennes hoodz två år senare skrev jag med pirriga fingrar ett bdb-mejl till henne. Nu är hon min vardag och jag älskart. Brutal, klok, sexig och världens snällaste.
Sweden: Kexet berättade att en festivalkompis till honom skulle flytta till Falun och hon kanske skulle bo hos honom i början. Jag blev supersur (inombords, givetvis) Var mycket skeptisk till denna kvinna. Vi träffades på en balkong strax efter det och jag var fortfarande inte övertygad. Det här var 2007 tror jag. Minns inte exakt när poletten trillade ner. Men nu är vi bästisar!

Vad bråkar du oftast om med dina vänner?
Vi är inte så bråkiga. Men lite tjafs blir det väl i sådana fall när någon vill äta pizza och någon annan inte vill.

Vad brukar du oftast göra med dina vänner?
Kul att den här frågan kommer direkt efter - Vi äter mest. Eller super. Eller tar overkill-promenader och pratar så att halsen svider. Men det är såklart olika med olika vänner.

Hur enkelt är det att bli din vän?
Det är till synes enkelt (numera) Jag ser det som ett spel att anpassa mig till olika människor. Jag är som en kameleont. Kalla mig falsk, men jag tycker att det är schysst. För egentligen är jag jäkligt kräsen och redan nöjd med mina bästisar.

Säg en svensk kändis du skulle vilja vara vän med och varför?
Kissie. Bara för att jag är så vidrigt nyfiken på hur det ligger till.

Vem var din allra första vän (som du minns)? Är ni fortfarande vänner?
Anton, vi bodde grannar och were living the dream. Vi umgås inte längre, men alla sundsare har ett special bond.

Vem av dina vänner har du känt allra längst?
Frida. Vet inte vilket år vi är inne på nu.

Hur många bästa vänner har du?
Fem-sex stycken. Alla är så bra att jag vill gråta.


Vad brukar du och dina vänner prata om oftast (i procent)?
Inga konstigheter: 40% mat, 40% sex, 10% vikt, 5% kläder, 5% skitsnack.

Vad är det värsta en vän gjort mot dig?
Dör lite när jag märker att någon pikar något utan att förstå att jag fattar. (ni fattar inte) Eller när jag får reda på att någon har glappat.

Vem av dina vänner vet mest om dig?
Ingen! Mohaha! Jag delar upp infon broderligt.

Har du några killkompisar?
Jajemän! Men jag hade fler back in the flat-days. Låter klyschigt, men ibland är det skönt att hänga med bara grabbs.

Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän?
Självdistans. Men såklart lojalitet osv också.

Tycker du det är viktigt att vänner är superärliga mot varandra? (typ någon frågar: tycker du att de här skorna är fina?)
Asviktigt, så länge det inte gäller sko-exemplet.

1 kommentar:

  1. Jag känner mig alltid stolt och viktig när jag nämns i bloggen. Du borde skriva om mig var dag. Livet är för tokigt för att vara tossigt hihihihiHI!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera