söndag 16 februari 2014

Dans i ett hus

HEJ! Jag lever för min praktik numera. Kliver opp 04:30 och kommer hem kl 18. (Är till och med där var tredje helg!) Det finns nada tid för något annat. Men det känns okej. Jag älskar praktiken mer än life. (Jag är på ett LVM-hem, asså tvångsvård för missbrukare).

Men vem är jag att banga en hemmafest? Lisa lockade med inflyttningsfest i hennes nya kollektiv på Tomtebo i fredags. De är sex stycken som bor i ett mansion. Det är en politiker som smällt upp en villa med högt till tak och kristallkronor och sen flyttat till huvudstaden. Så där bor dom nu.

Temat var kitsch. Tyvärr har jag ju -som sagt- ingen tid att ränna på stan och leta outfit. Men lättnaden (och konfunderingen) när jag insåg att jag bara kan ta något jag har hemma. Prisa mina gamla 60-talsskjortor med långa snibbar och mina plyschkjolar!


Plus lite glittersmink, glitternagellack, blomma i håret och:


Min fina glitterpandaklocka som jag köpte på PMU i Härnösand för 16 kronor! Den funkar tyvärr ej och urmakerskan på stan ville ha 1500 pix för att fixa den. Hon och hennes kollega blev också i gasen och ville köpa den av mig. Den är tydligen gammal för den hade nåt häftigt gammal urverk. Men jag säljer den never. Den är ju så fin.

Min bästis och högra hand Anton ville också hänga med på kitschfest. För vem kan banga kitsch, öl och dans i ett hus!?


Vi trotsade skitvädret (noll soltimmar i februari…!) och tog en plåtcock ut till Tomtebo. Vi var inte ensamma om att ha samma mål på bussen. Är det över 150 inbjudningar till en fest är det typ en stor procentuell del av umeå som ska dit.

Lisa hade hittat årets klänning på Röda korset.


Vi dansade all night long. Jag tog revansch på den kassa musiken från förra helgen på Scharren. Svetten rann och vips var klockan halv fem.


Huset var spejsat med typ en balkong på andra våningen ner till vardagsrummet (aka dansgölvet) på bottenvåningen. Och där hängde en två meter hög kristallkrona.

Vi tog en taxi hem och jag kom i säng 25 timmar efter att jag klivit upp. Sen sov jag i tre timmar. Sen vaknade jag och kunde inte somna om. Vem behöver sömn!?


Hela gårdagen kändes som söndag. Så nu känns det som om jag fått en extra dag! Woop. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar