torsdag 19 juni 2014

Uppladdningsdagen

Jag ba kör ett inlägg till utan att tveka!

Idag har jag varit ledig. För nu ska jag jobba fredag, lördag, söndag och måndag. Jag kommer jobba 37 timmar på dessa fyra dagar, plus att jag kommer behöva sova på jobbet fredag och söndag (och plus 6 mils pendling!). Men jag är glad över att jobba på midsommar. Det hade varit pest å pina att sitta själv på kammarn hela helgen. Midsommar ska firas i Stjärnsund och midsommardagen ska firas i Säter. Annars får de va!

Så idag har jag laddat opp. 

Jag vaknade sakta och osäkert. Tog på mig mina favoritmyskläder (ingen morgonrock idag).


Åt en rejäl krigarfrulle.


Sen planerade jag sommarn!


Och så här ser det ut:
  • Jag jobbar till den 13 juli.
  • Jag fyller år den 14 juli.
  • Jag åker till Stjärnsund den 16 juli.
  • Jag åker till HG i Sandhamn den 18 juli och stannar till den 20 juli.
  • Sen hänger jag i Stjärnsund innan jag åker till Kak i Ornäs den 23 juli.
  • Sen åker jag vidare till Sanna i Norrköping den 25 juli och stannar till den 28 juli.
  • Sen kommer Lisa till Stjärnsund och vi ska på folkmusikfesten den 30 juli till den 3 augusti.
  • Sen åker jag till Göteborg den 5 augusti och stannar tills jag måste återvända till Umeå.
  • Kanske åker jag några dagar tidigare till Stjärnsund så att jag och Anna kan hänga där ett tag.

Efter sommarplaneringen tog jag tag i min pelargon. Den har fått växa fritt OCH OJ vad den har växt! Men det är hög tid att ta sticklingar.


Jämför med tändsticksasken bah! hähä

Eftersom kollektivet Lifvet ska splittras efter sommarn, passade jag även på att ta sticklingar från några favoritblommor för att försäkra mig om att jag inte blir utan.


Älskar ta mä fan allt som lever. Ingrid sa någon gång när hon såg mig pyssla med våra växter att "du behöver inga barn". Det är nog sant.


Men man blir småhungrig och sugen på nåt fettigt när man fixar och donar. Så jag fick sätta på mig kläder...


...för att cykla ner till ÅC och köpa en vegburgare. 


Och nu sitter jag här och undrar vart dagen tog vägen. Och förutom att dagarna går så har min syn försämrats nåt så förbannat. Får ont i hövvet när jag måste anstränga mig, typ sticka eller kolla på datorn. Men så kom jag på att jag köpte ett par billiga läsglasögon när jag skulle vara Anders Borg på en sittning för hundra år sen. Så jag letade på dom och djeeesus vad gött det är att skriva på datorn nu. Får typ lust att öppna en bok.


Kanske inte så fina, men jag vägrar ta av mig dom. I alla fall så länge som jag är ensam hoho.

HEJDÅ HA EN FIN Å SKÖJ MISSOMMAR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar