lördag 12 december 2009

Idag kallar jag honom Skalle-Per (Han har blivit trimmad idag)

Jag har tänkt på det ganska många gånger att jag inte kan minnas att jag någonsin varit stressad. Idag kom jag på varför. Det är nämligen så att jag sällan utsätter mig för situationer som kan bli stressiga och så fort jag känner att jag borde skynda mig så lägger jag ner. Fort som satan. Förtränger och gör något annat istället. Jag må vara en stolt slacker, men idag straffade det sig.

Det är lördagkväll. Min alkoholmage kurrar, jag behöver kärlek och kompisar. Jag hade två chanser att ta mig härifrån idag. Men nääääää.


Istället gick jag till Tjorren och kirrade chirre. När jag går ut därifrån får jag syn på ljus. Massvis med levande ljus placerade på marken likt en skräckfilm. Jag tittar upp och ser ett tiotal människor med facklor och stearinljus komma gåendes i mörkret. Älskar Stjärnsund.


Sedan såg jag ett stjärnfall.
"WTF! Jag måste önska mig något! Fortfortfort! Hmmm... öhhh... eehh... Fred på jorden?" Betyder det att jag är lycklig(mitt hatord)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar