torsdag 4 oktober 2012

Updatez

I tisdags var det dags för näst sista Professionella samtal-träffen. På torsdag nästa vecka ska vi ha spelat in ännu ett samtal och skrivit en reflektion om hur man gjort och hur det gått. Min lilla trio bestämde att vi ska spela in på måndag. Det ska bli skönt när det är över. Fast det har ju verkligen varit superlärorikt och jag kommer aldrig kunna ha ett vanligt samtal utan att använda dessa tekniker och knep. (Amigos watch out hehe). Det känns häftigt.

Jag, Linnea och Jannike drog iväg till Örnsköldsvik i tisdags också! Vi skulle spana in Fjällrävens hemstad och jag ville köpa en jacka. Men den jag vill ha är slut och kommer inte att tillverkas förrän i vår. Så nu är jag ute på Blocket och Tradera och spanar. Tröttsamt. Men jag behöver verkligen en vindtät och rejäl jacka. Jag hade en så fin Fjällrävenjacka förut. Fast den var inte min på riktigt utan mitt ex. Så den fick jag lämna tillbaka för något år sedan. 

Jannike är från Ö-vik så hon visade oss runt. Det var kul att äntligen få kika runt i en stad som jag åkt förbi så många gånger.

Jannike och Linnea utanför den stora outleten.


Igår hade vi sociologi. Det är himla klurigt. Det är nog det seminariet jag bävar för mest. Men efter fyra långa timmar föreläsning cyklade jag iväg till Ålidhem centrum och hämtade min dator! Älskar den. Nu kommer det bli enklare att plugga. Intalar jag mig. På kvällen blev det inte Bonde söker fru-kväll utan jag stack till NH för avskedmiddag med SocSköj. Jag har valt att hoppa av och lämna min plats till någon som vill ha den mer än mig.

Fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar