torsdag 3 september 2015

When in Hedemora

Se här vilken bra idé! Jag har skapat en kategori som heter Haneh fyndar, här ska alla mina loppisfynd samlas och visas opp.




Jag är himma i Dalarna nu en snabbis, men jag hann kombinera bilreperation med Erikshjälpen igår. 

Det var en ganska rejäl kö till öppningen, men efter några kikar under lugg kunde jag konstatera att det klientelet nog inte var ute efter mina saker. Så jag kunde fynda i lugn å ro.

Först ut var denna burk!



Jag har sett några såna här burkar i Umeå, dock kostar dom minst hundra pix. Denna (dock kanske inte bästa motivet men) kostade endast 15 kronor!


Den var i fint skick både utanpå å inuti. Den ska jag ha te i! Det goda teet förstås!

Mitt andra fynd fortsatte i burkarnas anda. Det blidde tre små gölliga glasburkar med fina lock.


Som bilden förtäljer kostade dessa 4 spänn styck. Jag undrar vad jag ska ha i dom. To be continued.

Det tredje fyndet blev klockrent. Ett fynd blir aldrig så bra som när en hittar något som en faktiskt behöver/samlar på.



Bestick! Jag började samla på dessa för två somrar sen och titt som tätt har jag hittat en gaffel här å där. Drömmen om att hitta i originalkartong har alltid funnits där. Och igår hände det! Prisa Hedemora! Allt för 45 fjuttiga kronor.


Dessa hade dessutom dekoren i metallic! Jag g i l l a r  det!

Sista fyndet blev en kul skjorta för 35 kr!


Jag är alldeles för svag för kitsch och tacky grejer. Hur skulle jag kunna lämna den här forsrännar-skjortan i en liten håla som Hedemora? Det har jag då inte hjärta till i alla fall.

Dagens hann-få-lite-hjärtklappning blev detta:



Dessa tallrikar såg på håll ut som en gammal goding från Stig Lindbergs Pynta-dekor.

Bild "lånad" från google

Ångrar mig i skrivande stund att jag inte köpte dem ändå. 5:- styck hade de ju varit värda. 

Det var gårdagens fynd från Erikshjälpen i Hedemora. Tack å hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar