tisdag 27 april 2010

Hallonsorbet och Maud

Facebook nådde nya höjder idag. Och då syftar jag inte på den här nya Spotify-grejen. Jag fick reda på att en kompis från gymnasietiden tagit livet av sig genom att han blivit taggad i en bild från ett album som heter Vila i frid. Jag kan inte andas. Kanske lite nu. Men fy fan vad jag är kass på att hantera sådana här situationer. Är så äckligt rädd för döden. Självmord är vidrigt. Jag anser givetvis att man måste få ha rätten att få göra vad man vill med sitt liv. Och jag har förstått att man kan må så pass pissigt att man måste dö. Och det är det som gör mig så ledsen. Helvetekissbajs. Men han gjorde det han tyckte var rätt och jag hoppas att det blev som han hade tänkt sig.

Nu är jag rädd om mina minnen med honom. Alla internskämt. Nu är det ju bara jag kvar som har dem. (Jag hade skrivit några favoritminnen här, men tog bort dem. Too cheesy)

Vila i frid Jonas.

5 kommentarer:

  1. JAG SAKNAR DIG. Kom hit i juni?

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill! Kan hända att juni är lite hektisk. Men jag kommer så fort jag kan! LOVAR BABY!

    SvaraRadera
  3. seriöst. jag har klickat omkring fram och tillbaka i en halvtimme nu och inte fattat, hur var varför när och bara gapat. jag blir livrädd.

    SvaraRadera
  4. ja detta är sick.

    jonas, den lille samen

    SvaraRadera