måndag 26 april 2010

*sund by night

Tog en kvällsprommis ner till bror och hans fästis. De bor numera i ett fint litet hus i utkanten av herrgårdsområdet. Det var bara Sook hemma och jisses vad jag gillar henne. Jag är stolt över att ha henne som svägerska. Så synd bara att jag ständigt blir påmind om hur mycket bättre min engelska låter i mitt huvud.

På vägen hem längs Bruksallén rasslade det till i det höga gräset på ängen (Ni som aldrig varit här: Framför Nedre Nybo finns det en äng där folk har diverse odlingar och hippiekonst) Jag tror jag räknade till fyra små märkliga blandrashundar. Det är ett par som vars intresse är att "rädda" gatuhundar. Så istället för att löpa amok på Spaniens gator virrar de omkring här. Både jag och Åke ville så gärna mysa med dem. Åke hoppade som ett råddjur.

Såg även 20 grodor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar