söndag 25 augusti 2013

En dag till

Igår var sista kvällen med gänget. Vi träffades hos Anton som bjussade på blåbär som han och Isak plockat. Sen vandrade vi till kaféet (DET HÄR ALLTSÅ). Där drack vi en stilla öl och lekte ritleken. Vi är mycket för att leka saker och spela spel, vi ungdomar. När mörkret fallit över vår älskade lilla by gick vi till Fridhem för där vankades det ljusfest i trädgården. Därefter fortsatte natten i Antons kök med mer spel. När jag cyklade hem insåg jag att jag fortfarande är så orimligt rädd för den stora granen. Har aldrig cyklat så snabbt förut. Har aldrig haft det ansiktsuttrycket förut. 

Givetvis glömde jag min lille kamera. Men jag hann ju -såklart- ta en liten bild på kvällen outfitta innan det bar iväg. 

Den grisrosa skjortan är från Myrorna i Falun och kjolen är från Saronkyrkan i GBG. Fejjan är samma gamla.

Jag knölade ner en av våra alster från ritleken i väskan. "Fredrik Reinfeldt gillar glass men inte skatter" blev "Frankenstein älskar glass men blir så j*vla less när han får reda på att glass kostar pengar". Samhällskritikerna på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar