torsdag 28 februari 2013

Ska dit igen med pannlampa

I torsdags var jag på Slumpen första gången. Det är en second hand-butik och är helt galet fullproppad och oorganiserad. Jag fick panik av de trånga gångarna men jag hittade en kjol! Först vara jag osäker eftersom det är en riktigt tantkjol. Men sedan tänkte jag på att om den kjolen hade funnits på Monki hade jag köpt den utan att tveka. Så jag köpte den!

Nöjd!

Därefter fick jag lust att ha kvalitetstid med min fina vän Elin. Så jag bjöd med henne till Skogis (vilket är SLU:arnas kårhus) för ärtsoppa, pannkaka och öl. Det var lite vidrigt med alla uppstoppade djur. Men ger man sig in på skogsmänniskorna territorium för man skylla sig själv. Pannkakorna var goda!

Väldigt annorlunda klientel än vad man är van vid i typ Lindellhallen. Fleecetröjor och svettiga frisyrer, gotta love it.

Elin min sköna höna!

Först blev jag förfärad när jag hittade en kissemiss bland alla djur. Men egentligen är väl den "härligare", eftersom den antagligen är uppstoppad för att dens husse och matte tyckte så mycket om den. Till skillnad från älgfamiljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar