onsdag 17 november 2010

Jag åkte till Rom över ett par dagar


När jag var incheckad och klar fick jag myror i brallan och panik. Var sjukt dåligt påläst på vad man borde göra i Rom. Så jag begav mig ner i Roms tunnelbanor och vips hamnade jag här.


Om man inte har en kompis med sig när man är ute och reser måste man skaffa nya.


Mannen.


Jag började med att hoppa av vid random tunnelbanestationer och tog kort på saker jag kunde ana var famous. Sedan upptäckte jag Rom är lika stort som Klacklandet ungefär. Så nu kan jag den staden, kaxigt men nästan helt sant.


Fontana di Trevi!


Spanska trappan!

Finns en gata med bara töntaffärer som Dior, Gucci, Louis Vuitton, Jimmy Choo, Giorgio Armani, Dolce Gabbana osv




Det kanske inte syns så bra, men statyn ropar "VADÅÅ?!"


En frulle.


En lunch.


En middag.


Mitt hem!


Spenderade sammanlagt fem knappa timmar här under mina två nätter.


Satt nere i baren och skrev vykort en eftermiddag.


Mitt rövgäng.

Kanske den fulaste bilden i mannaminne. Men den där killen. Han låter EXAKTFYFUCK likadant som Seth Rogen.Varje gång han skrattade blev jag som ett barn på julafton.

Jag hann prova nästa alla drinkarna. Favvisen var Magic Foreplay. På bilden är dock en Danger In Paradise. En livsfarlig absintdrink.

En svennebartender! Blev överlycklig. För av alla hundra gästerna var 70 procent amerikaner och 29 % australiensare.

Den här kvällen gjorde mitt liv. Om jag dör nu gör det ingenting.

Men allt sköj har sina konsekvenser. Nästa dag var jag tvungen att gå till Vatikanen och Påven (med inget naket mellangärde)


Jag hade ingen biljett eller så men TA-DAH! (bilden är inte ens lite inzoomad)

Men sedan tog han sin popemobile och åkte bort till sin fåtölj.

Jag har insett att jag är en sucker för statyer.


Titta ba på hur många det fanns här hoho.

2 kommentarer:

  1. 1: omg maten, allt ser så gött ut att jag vill dö serris

    2: gick du in i nån av affärerna?

    3: åååhåå hååå-åååh!

    SvaraRadera
  2. Alltså maten?!?! SMEK MIG TYP... Pizzan (?) ser cpgod ut fast det inte ens är sås på. Ej real. Vill dö.

    Och jag ser att statyn säger "VADÅÅ!" Hahahaha funny!!!!!!

    SvaraRadera