söndag 14 november 2010

Sempre fame

Mitt latande genom hela veckan tas i igen på söndagar. Från tio till fem sliter jag som ett djur (mina mått mätt) Serverar mat och vin (dricker slattar och provsmakar allt) Idag kom mardrömsgästerna. Ett sällskap på femtio pers, varav sjutton stycken under sex år.

Som alltid på söndagarkvällar är huset tyst och tomt. Alla är slutkörda. Luigi sa innan han däckade att jag skulle behöva göra mat själv ikväll. No problemas, tänkte jag. Eftersom jag tidigare idag, när Aurora sa att vi skulle ge alla resterande tiramisu till kidsen, gömde undan två stycken.

När klockan närmade sig åtta kilade jag ner till köket och smusslade fram min vitbruna skatt. Men jag var fortfarande hungrig även fast jag var två tiramisu tjockare. Så jag svischade ner till köket igen. Men stora resturangkök skrämmer mig och gör mig handlingsförlamad.

Detta blev resultatet:

Micrad patate, macka, cheese och crostata (ätes i sängen)



Här dricker man vin ur vanliga dricksglas, du bör endast använda gaffeln när du äter och ostskivorna måste vara lika tjocka som brödet. Man skulle kunna tro att jag befinner mig i Haneh-land.

1 kommentar:

  1. fyra dagar utan ett enda livstecken! jag kryper ur mitt skinn! hur är det? har nåt hänt? vad gör åsa, elettra, pistolino, lucy, lucia och hur har det gått med svennarna? äter du? har vinet tagit slut? haneeeeeeh!! asd

    SvaraRadera