måndag 8 november 2010

Svezia kom, såg och följde med hem

För några dagar sedan sa Luigi i förbifarten att det skulle komma svenska gäster hit och att han ville att jag skulle följa med och hämta dem på flygplatsen. Agera tolk.

Igårkväll åkte vi till Rom (Nazzano ligger fyra mil utanför) för att hämta dem. Halvvägs kom Luigi på att han varken hade sin mobil med sig eller telefonnummret till svenskarna. Det enda vi visste var att de var två stycken och att den ena hette Maria och, som namnet antydde, var en tjej. Ålder osv hade vi ingen aning om.

Jag säger lugnande till Luigi att jag kan gå in till ankomsthallen och lyssna mig till svenskar. Men sedan insåg jag ju att flyget kommer från Stockholm, så det var ju ganska mycket svenska i luften.

Jag trivdes som firren i vattnet bland alla landsmän och efter lite frågande hittade jag tillslut våra gäster.

1 kommentar:

  1. Du måste ta kort på svenskarna!!! Och hänga ut dem i bloggen, precis som Kissie.

    SvaraRadera