torsdag 22 mars 2012

Sista rycket 2.0

Sista tenta-rycket igår drog ut på tiden. Så jag var tvungen att springa hela vägen hem pga mörkret och eventuella Hagamän. (Men ändå, givetvis, hade jag tid att stanna upp och dokumentera mig ruggiga väg hem).



Hur som helst: Det kändes gött igår kväll. Det kändes som om jag äntligen hade fått koll på det mesta. Men idag är osäkerheten tillbaka. Hade planerat att bara gå igenom allt en gång och sen ägna dagen åt sol och chips. För mig fungerar det nämligen bäst om kunskapen får ligga orörd och jäsa dagen innan tentan. Men efter att ha gått igenom allt (från kl 06:45-12:30) insåg jag att jag faktiskt inte kan allt utan mina fusklappar. Men jag hoppas att det räcker med lite råplugg efter lunch för att memorera olika välfärdsmodeller, strategier, historik, 2000-talets samhällsförändringar och etnicitetsbegreppets tre olika discipliner. För sen måste jag kolla på film och äta chirre. Isolera mig från alla andras tentahets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar