tisdag 18 september 2012

Det är dags nu

Det har varit sommar. Jag har varit i Göteborg och med stor lättnad märkt att staden och allt som hör därtill finns kvar och väntar på mig. Precis som under en kaotisk vår för några år sedan bodde jag återigen på olika soffor i olika delar av stan. Jag gillar det livet. Jag har de bästa vännerna i världen. Det har varit en sommar i världsklass. Tyvärr är det väl just en sådan här sommar som kommer försvinna ut ur minnet, eftersom jag nästan inte gjort något konkret. Jag har bara haft det gött. Eller så blir det den här sommaren jag minns.

Jag har varit på skolans sista skolavslutning, firat student, jobbat 21 timmar, hälsat på klasskamrater, dansat till blues i Smedjan, varit faster, badat i olika sjöar, firat midsommar med gamla amigos, firat midsommar en till gång i Säter, varit i stugan, gått på museum (i plural!), träffat alla saknade vänner, varit i en blåval, åkt sönder Liseberg många gånger, fyllt år, blivit igenkänd på tre olika gamla stammishak, träffat Lidl, näckat den årliga näckningen på Mariaplan, sett Tuva växa upp, utfört en seriös sunkhaksrunda, druckit hotshots, varit på bröllop, paddlat kanot, fikat på öar, varit på loppisar, fått fästingAR i huvudet, plockat litervis med svamp, grillat, blivit dränkt av Åke, festat i en kolonilott, sovit och myst med mina gamla roomies, rastat katter, druckit billig öl, varit på bästa svartklubbar i skogar och vid sjöar, fått sällskap av Henrik Berggren, sett en bästis skrämma golfare, kastat boll, ätit scones, kramat får, rott, fått privat spökvisning i Herrgården OSV MM ETC


Nu ska det skakas liv i den här blöggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar