tisdag 18 september 2012

Nollningen

Den första tiden här uppe har varit sjukt intensiv. Jag har varit fadder, eller gökböle som det kallas på socionomprogrammet här uppe. Det har inneburit aktiviteter från eftermiddagen till sent in på natten (PLUS ALLA DESSA FÖRBEREDELSER) varje dag i två veckor (HELGER OCKSÅ). Det har inte funnits tid för något annat än mina älskade nollor. Det har givetvis varit värt allt tusen gånger om.

Vi är femton gökbölar som blivit uppdelade i grupper om tre. Varje grupp fick två dagar var som de ansvarade för. Jag hamnade med två häftiga brudar. Vi har över sommaren planerat våra dagar. Vinbrännboll och femkamp.

Eftersom socionomklasserna är stora, nästintill hundra elever i varje, delas de upp så att varje gökbölegrupp får typ femton nollor var. Sedan pågår det en tävling under nollningsveckorna. Varje dag är det olika slags tävlingar som ger poäng. Mina nollor var (ÄR) bäst.

Det har varit en underbar (första gången jag använder det ordet någonsin) tid och det går inte att berätta allt. Ni skulle varit med, hähä!

Man kan också spana in den taffligt uppdaterade blöggen också: http://socskoj.devote.se/

Vi handlar inför vinbrännbollen.

TA-DAH! Teknik-Tenny, Milf-Maggan och Terminator-Tessan.

Tjejorna förbereder sig för att springa in på nollornas upprop.

Alla gökisar! (förutom Beach-Barbro)

Dreamteam.

Våra nollor på förfest "hemma hos en nolla".

Vi väntar på lagen under SÖK-FINN-VIN(N).

Vårt lag ägde vinstafetten.

Sista kvällen var det "hemma hos en fadder". Vi var hemma hos mig och åt mat och vi gökisar visade våra riktiga jag. Det var himla kul att se deras miner. Teknik-Tenny och jag är inte så lika.

Sedan drog hela laget och mötte upp de andra lagen. Vårt lag vann hela nollningstävlingen! Älskar mina nollor 4-ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar