torsdag 25 juni 2009

Tävlingen

Tävlingen gick ut på att försöka att äta så mycket pizza som möjligt under Pizza hut's lunchbuffé. Den som spydde skulle diskvalificeras, sa vi.

Vi var vid mycket gott mod de första hektona. Det var riktigt trevligt och det kändes som om alla var där: Medelåldersparet som bara klagade, byggubbarna, bulimikern, ett tjejgäng och några gravida.

Efter någon timme började servitriserna fråga om vi inte kände oss klara snart. Ha! Det tog ett tag innan de förstod att vi inte är som andra tjejor.

Jag åt utan några som helst problem, tog till och med sallad till varje slice. Men så plötsligt, några tuggor över ett kilo, ville jag spy. Alltså nu på en gång. Men som tur var hade bulimitjejen ockuperat toaletten. För om jag spydde i lokalen skulle jag bli diskad från tävling. Gud förbjude.

Vi kröp till spårvagnen och åkte hem och vred upp Baha men - Who let the dogs out till max och spydde.


Vi var mycket noggranna

Nu, en knapp timme efter tävlingen, har vi inhandlat glass och vin. Det måste ju firas (här) att vi alla klarade delmålet på ett kilo!

Resultaten
1. My, 1191g
2. Hannah, 1077g
3. Rebecka, 1002g

1 kommentar:

  1. jag borde få extrapoäng för att jag ej spydde!

    SvaraRadera