måndag 7 september 2009

Första bytet var i Sala efter 35 minuter

Att åka tåg till Göteborg från Hedemora tar ganska exakt fem timmar. Eftersom min dator redan anlänt till Göteborg visste jag att den här resan skulle bli tuff. Jag hade bunkrat upp med mycket olika ätbara saker att fördriva tiden med istället. Men innan första bytet var allt slut.

I Katrineholm hamnade jag bredvid en fånge som var på permission. Och vet ni, jag tror faktiskt att han rymde! Han satt och vred på sig och mumlade arga saker, sedan reste han sig upp och informerade att han skulle gå på toaletten. Lycka till, sa jag. Det var sista gången jag såg honom. Jag hoppas att det kommer lösa sig för honom någon dag.

Ungefär samtidigt som de ropade ut i högtalarna att nästa station var Göteborg började det regna. Jag klev av och sprang mot spårvagnen (obs, jag sprang för att det regnade och jag inte hade någon jacka för den har jag glömt hos min -soon to be- Gimli) På Drottningtorget kommer My och möter mig. (Jag tänker låtsas som om att jag inte såg hennes förvånade min när hon fick syn på mig. Jag tänker även fortsätta ignorera det hon sa, att hon inte alls kommit för att möta mig utan att vi hade träffats bara av en slump)

Lite senare möter även Beke mig. Vi går in. Det blir chirre och tv.

Sedan hamnade jag här framför datorn. Nu ska jag skaka liv i den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar