lördag 12 september 2009

Jag vill också hitta tio kilo ost

Jag har märkt, eller fått det berättat för mig, att mina inlägg har blivit väldigt korta och inte särskilt informativa. Så nu ska jag berätta mer i detalj vad jag gjorde igår natt.

Först lite nödvändig bakgrund:

Mitt hus hemma i Stjärnsund är byggt på en gammal soptipp. Detta är givetvis inget du märker om du inte tittar efter noga. Jag tillbringade stor del av min vakna tid som barn med att gräva i marken. Man kunde hitta allt möjligt. Kylskåp, bildörrar, nycklar, smycken osv. Jag trodde att jag ville bli arkeolog. Men sedan fick jag naturligtvis andra intressen.

Typ presens:

För ett tag sedan kom det till min kännedom att affärer slänger saker i smyg som det inte är något fel på. Varför vet ingen. Allt från toalettpapper till godis. Detta var något som jag inte kunde sluta tänka på. (För jag och Beke behöver alltid just toalettpapper och godis) Jag blev tio igen och ville gräva efter skatter.

Igår var det fredag vilket betyder massa festande för de flesta. Även för mig. Men eftersom att jag detoxar ser mitt liv inte ut som det brukar. Det var cptråkigt att vara hemma igår, vi tittade på Idol och åt inga chips.

Men så plötsligt kom vi att tänka på det vi fått reda på förut. Det om friganerna - människor som bara lever på det som är gratis. Och om dumpstring - man hoppar ner i affärers containrar och hittar saker. Detta är även ej okej enligt polisen.

= Ett perfekt sätt att spendera en vit fredag.

När klockan blev midnatt begav vi oss. Jag har nästan ingen lust att skriva om det här, eftersom att ni inte kommer förstå hur modiga vi var. Vi trotsade Tv-övervakningsskyltar, vi struntade i att folk såg oss, vi ignorerade att vissa ställen fortfarande hade öppet. Vi jobbade snabbt och tyst, bortsett från lite jubel ibland. Vi var bäst. Det var längesedan mitt adrenalin betedde sig på det viset.

Allt slutade med att vi fick ljuga och sedan kuta med vår skatt genom natten.

Men vi ska inte sluta här.

3 kommentarer: