torsdag 24 september 2009

Jag kommer att dö ogift, tack mamsen!

Man ska inte vara i stan strax innan lunchtid och särskilt inte nu när det börjar bli höst. För det är latte-mammornas tid. Jag tål dem inte. De verkar befinna sig i någon slags bubbla och, värst av allt, de verkar tro att alla är avundsjuka på dem.

Jag har -i mitt huvud- avlivat ungefär femtio stycken nu på förmiddagen.


Värst av allt var när jag stod i en kö där det var två kassor öppna. Alltså: Som bäddat för en tvångstanke. "Jag måste komma till den vänstra kassan annars kommer jag dö ogift" Det såg bra ut länge och jag var mycket nöjd över mitt val. Men så när det var min tur nästa så böjer sig kunden i den vänstra kassan sig ner i sin barnvagn och gör något INNAN HON HAR TRYCKT PÅ GODKÄNN. Kassörskan ber henne att trycka på den gröna knappen för att avsluta köpet. Då rättar hon upp sig, ler mot kassörskan och säger "vänta lite". Sedan återvänder hon ner i barnvagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar