söndag 24 januari 2010

If I were a rich man

"btw, jobbade en timme för haiti idag som jag läst i tidningarna att man ska göra och nu är hursomhelst haiti skyldig mej 4169kr då jag gjorde ett par dåliga riversyner heads up. skämt å sido så är det jäkla bra att vi ställer upp för varann när sånt där händer"

Det där skrev en av bröderna i sin blogg häromdan. I min roll som lillasyster vill jag ju också göra likadant. Men brorsan skulle fortfarande vara bättre (ganska precis 4100 kronor bättre) Igår när jag stod i kön på Lindex hörde jag hur kassörskorna sa "Det blir 299,5 vill du jämna upp det till förmån för Haiti" till alla och alla sa givetvis ja. Jag tänkte att nu har jag en chans att göra en god gärning. Men det kassörskan sa till mig var "Det blir precis 270 kronor"


Det blev tyst.

"Jag skulle vilja jämna upp det tack"

"Öhh till 271...?"

"Till 280!"


Det gick ett sus i kön. Eller nej det gjorde det inte. 10 kronor. Så jävla dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar