måndag 25 januari 2010

Lün (så säger Snorre)

Vi kollegor firade att det var Money Monday idag. (Jag jobbade inte i december så jag fick ingen lön, men däremot semesterersättning)



I somras åt jag och Beke en glass om dagen. En särskild glass. En Big Boss. Efter pizzan kände vi att det var dags igen.



Kön till kassan var lång. Vi förberedde jämna pengar i god tid och la upp glasspaketet, tjugan och femkronan på rullbandet (Ja det var kanske lite märkligt gjort av oss) När det blir vår tur säger hon "Det blir 14 kronor"

"FJORTON!!?!???!"

"Jaaa" svarade hon surt.

Fråga mig inte varför, men vi utbytte några blickar i ren panik innan vi tog tillbaka femman. Vi hade förberett fel.

När vi kom hem kom vi på att kassörskan och de övriga i kön måste ha trott att vi tyckte att fjorton kronor för tre glassar var dyrt. Som gamla tanter.

Det här lät inte så roligt. Men det blir inte roligare än så här, mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar