söndag 24 januari 2010

LONDONBABY (less is not more)

En fortsättning med mina mobilbilder.


Vi lämnade ett vitt och kallt Sverige och kom till ett grått och inte lika kallt England


Vi hann inte ens ta av oss jackorna innan Lelle hade försett oss med dryck.


Och det var ju lika bra för ut skulle vi.


Vi hamnade på en liten pub där det gick omkring en fet hund som drack öl. Där träffade vi Lelles kompis som hette det manliga namnet av Hanna på arabiska. Jag köpte min första öl. Det var en Carling.


Sedan gick vi hem till Lelles förra hus. Här spenderade vi ett par efterfester med whisky och cola i muggar.


Jag och Beke sov i lekrummet.


Efter ungefär fyra timmars sömn väckte Adolf oss och sa att det var dags att spana in området.


Vi fick biljetter och fulhamhalsdukar av Lelle.


Lelle berättade att Harry Potter bodde precis här. Så vi gick och letade längs Themsen.


Lelles del i kylskåpet var hyllan längst ner. Jag överdriver inte så mycket när jag säger att vi knappt åt något på hela veckan.


Veckans enda shoppingen skedde på Tesco.


Och en gång kokade vi spagge.


Det är en julgran.


Och en liten vinkällare.


Buss!


Sedan blev det nyårsafton och vi hade fullt upp. På nyårsdagen vaknade vi och fick syn på en ballong i taket.


Bakis och jävliga gick vi till en matmarknad och hittade friterade grönsaker.


Eftersom Lelle var noga med att ingen tid skulle slösas bort med att sova eller sitta ner en liten stund, fick vi passa på att sova på vägen till de olika aktiviteterna.


Vi var på så många olika ställen varje kväll så jag minns ej/blandar ihop.


Jaaaa.


Att äta tillsammans under täcket när vi kom hem på nätterna saknar jag mest.


Och att kunna äta sådant här.


Da house!


Den sötaste huliganen.


Vi tyckte att det kändes lite rasistiskt att skrika det. Men bättre än om de hade haft oranga tröjor i alla fall.


"Take me home to the place where i belong Craven Cottage by the river take me home"


I pausen svepte man öl i flaskor av plast.


Det här stället minns jag. De hade en jukebox där Shout Out Louds fanns med.


Sista dagen jobbade Lelle så jag och Beke åkte runt och åt.


Den var varm och det där är vit choklad.


Crêpes med nutella!


Vi drack läsk också.


Cheddarchips!


Mer chirre.


Sedan låg vi som slagna hjältar på flygplatsen i sex timmar.

1 kommentar: