lördag 11 juli 2009

Jag tvättade min jacka när jag kom hem

Jag går på en smal trottoar då plötsligt dyker en äcklig luffare upp bakom ett hörn. "Fan" tänker jag. Jag är så trött på att bli nerkladdad och utskälld av sådana där. Men till min stora förvåning så fick jag varken dregel på mig eller en utskällning. Det måste vara första gången. Jag var nära att gå tillbaka och berömma honom. "Duuuuuktig gubbe! Ojoj, varken rörde eller skrek på mig" Göteborg kryllar av hemlösa alkisar och om man kommer i en radie på fem meter ifrån en så kommer han garanterat skrika något åt dig. Samma sak om du får ögonkontakt med en, då är det kört. Men den här mannen lät mig vara. Jag blir nästan rörd när jag tänker på det.

Inte lika tur hade jag på vagnen hem.


EDIT: Okej, alla är dryga, men inte alla är otrevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar