lördag 18 juli 2009

"Nu blir det inte bättre än så här"

Härmed bestämmer jag att jag, Beke, Kak och Jakulw om sextio år, ganska precis på dagen, ska träffas och äta blåbärspaj a la Helena Kåks, dricka folköl och lyssna på "Summer of '69. Sedan ska Kak givetvis fälla samma kommentar som för ett par år sedan. Jag har räknat lite och kommit på att det finns en chans att vi fortfarande lever då nämligen.

Vore det inte hemskt på något sätt? Haha! Fast ändå en kul grej? Kommer ni ihåg hur mycket det var vi undrade över den kvällen? För då, om sextio år, borde vi liksom ha alla svaren. Vi har ju faktiskt redan några svar. Jag tycker att det här är en bra idé.

Och Kak, ifall du inte minns vad det är jag pratar om:
- Sista april 2006
- Åt din mamis paj och drack folk i köket på Hanrö
- Väntade på att Arvid skulle bjuda oss på fest
- Lyssnade på Summer of '69 när du säger det där som jag aldrig kommer glömma
- Vi var deprimerade
- Hamnade hos min grannar i Brits
- Vi fick gömma oss i köket när en förälder kom hem
- Hela festen flyttades till Hanrö
- Vi lämnade festen
- Träffade en tjej som hade hånglat med en polis
- Vi sprang tillbaka till Hanrö när du kom på att du hade din Hultsfredsbiljett i en skokartong i ditt rum

4 kommentarer:

  1. men du. vi måste göra en tidskapsel.

    SvaraRadera
  2. Det var så mycket av det där som jag hade glömt. Som att vi lämnade lägenheten med hur många främmande människor i den som helst. Och Hultsfredsbiljetten.

    Det var tider det. Och jag är såklart på förslaget.

    SvaraRadera
  3. Varför står det alltid "din begäran kan inte bearbetas" första gången man klickar på skicka?

    SvaraRadera