söndag 12 juli 2009

Vi hörs på tåget!

Nu har jag packat klart och gjort fint till Perkans ankomst. Om en timme sitter jag på tåget på väg till Dalarna. Jag har väntat på den här dagen länge. Men nu helt plötsligt vill jag inte. Jag gått omkring i lägenheten hela morgonen och tittat på våra saker, klappat lite på vissa. Gått en promenad i kvarteret. Tänkt på alla fina vänner här och på grannens hundar. Jag kommer sakna allt.

Jag flyttade hemifrån första gången för fyra år sedan, men den här gången var det annorlunda. Det här var liksom mer på riktigt. Jag älskar min och Bekes lägenhet som om det vore en söt hund. Och jag kallar inte längre Stjärnsund hem. Den halvtomma lägenheten med en postlåda på toaletten, porslinshundarna, Buzz Lightyear i taket, turkbaren, den lilla tv:n och det vulgära bordet. Det är hem.

Nu åker jag bort. Det ska bli kul. Men: Borta bra men hemma bäst.


Den är cptung, jag räknar som vanligt med att få hjälp av snälla män

5 kommentarer:

  1. FINALLY HANEH JAG VILL ATT DU KOMMER HEM TILL MIG PÅ EN GÅNG! VI HAR KATTERNA OCKSÅ PIMME O TULO HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag hur du menar. Man svettas lite och är nervös över att lämna lägenheten HELT ensam i mer än en dag. Jag är också i dalarna nu! Vi kanske kan ses? Jag åker hem igen på tisdag. PUSS.

    SvaraRadera
  3. Ah! Jag visste inte att du var i Dalarna! Måste du åka på tisdag? :( Jag fyller år då och vill bjuda alla dala-vänner på mat och dryck. Det skulle ju vara perfekt om du kunde komma. Ju.

    SvaraRadera
  4. MEN KLART ATT JAG GÖR DÅ. Hiv, såklart. Åh, vad underbart att träffa alla!

    SvaraRadera
  5. And so we meet at last, älskade du<3

    SvaraRadera