söndag 12 juli 2009

Mysteriet är löst, men det känns ändå inte helt ok alltså

Igår hämtade jag ut mina tågbiljetter, jag mosade ner dem i fickan och sprang iväg till en spårvagn. Där jag sedan tänkte att jag skulle titta på biljetterna för att se när jag skulle åka osv. Då känner jag lukten av det värsta jag vet. Spya. Jag tittar mig försiktigt omkring och förväntar mig att se någon spy bakom mig. Men jag ser inget misstänkt. Jag lägger ner biljetterna i fickan igen och tänker inte mer på det.

Nu när jag skulle visa biljetterna för konduktören så kommer kräklukten igen! Det är alltså biljetterna som luktar. Stationen är öppen dygnet runt och därför är det ett populärt tillhåll för fulla fjortisar. Jag misstänker att det är någon som spytt på biljettautomaten. Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar