tisdag 19 oktober 2010

Igår kväll

Luigi och Elena skulle på en 4 timmar lång opera och Lucia hade en dejt igår. Så jag, Mel och Matt bestämde att vi skulle prova Nazzanos pizzor. Vi började den långa vägen uppför backen, på mig -eftersom jag inte gör som M&M och springer varje morgon- rann svetten efter bara några steg. Men så kom Luigi och Elena och vi fick lift.

Väl framme gick vi till Senorita Maria och köpte öl. Vi hann precis utanför dörren när två bilar tutade på oss. I den ena bilen satt hårfrisören Ricco (?) tänk er en italiensk Fab 5-Carson. Och i den andra bilen satt Lucia och Lucy. Vi hängde med dem till en av de lokala barerna. Efter ett par öl där kom Thony och vi åkte och köpte pizza. Var så upphetsad att jag inte kom mig för att ta ett kort på pizzorna. Men de var mästerverk.

Efter vi ätit och druckit ännu mer vino och birra åkte jag och Mel med Thony till en bar i grannstaden. Där träffade vi några av Thonys vänner. Alessandro (värsta svensson-namnet här) och Sergio. Vi drack 9%ig öl och åt kinderägg. Jag och Mel pratade om sådant som sig bör när man är flicka och ung och full. Sedan visade det sig att Serigo, den jäveln, kunde engelska. Det var sjukt pinsamt och vi hamnade nästan i en oanständig situation.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar