måndag 4 oktober 2010

Så att mami vet

Efter tolv timmars sömn vaknade jag. Då åkte Luigi och jag in tilll byn med hans stora jeep (det är inte särskilt långt, typ en kilometer, men det är den sjukaste uppförsbacken ever) Där skulle vi äta frulle. Vi hamnade i en bar där vi svepte varsin kaffe (HAHAHAHA KUL) och en croissant. Ingen i byn verkar kunna engelska. Men de ser snälla ut.

Sedan åkte vi runt i djungeln och åt frukt direkt från träden.

Än så har jag blivit presenterad för deras fyra hundar, en katt, en thaigris, en rosa gris och ett vildsvin som de hade hittat övergiven i djungeln. De ska tydligen ha en chinchilla och sex får också. Alla djuren går omkring fritt här i området.

Nu innan maten har jag huggit ner bambuträd med en machete och hittat världens fetaste spindel. Luigi sa att det nog var världens minsta. Annars har jag inte sett så många kryp. Mest ödlor.

Solen steker mitt fläsk och svetten rinner. Jag märkte nyss att jag är helt svart i ansiktet (?!) Det kanske är sot, jag hann med att elda lite tidigare nämligen.

Jag gör ofta fel och ramlar. De skrattar åt mig, men hjärtligt tror jag.

Nu har jag precis ätit det göttigaste ever som Lucia hade gjort. Hon kan ingen engelska men hon är bra på att kramas och se glad ut. Hon lagar mat med en cigg i mungipan och ett glas vin i handen. Hon är så fin. Jag önskar att jag kunde prata med henne. "Grazie per le fettucine, Lucia!" Fick jag nyss ur mig i alla fall.

Luigi envisas med att lära mig italienska. Vilket jag är tacksam över. Dagens ord: Cariola. Och "Piano piano"

"Ehh what are you doing with that knife?! HAHAHA! Oh no no" Här ska man tydligen låta kniven ligga orörd brevid tallriken. Och jag snurrade gaffeln fel. Åh har så mycket att lära.

Luigi tror att det kommer regna imorgon och här kan man tydligen inte göra något när det regnar. Så imorgon är det helg.

Nu har vi siesta och jag lyssnar på Håkan.

1 kommentar:

  1. vill dö. ta bilder och visa. på allt. alla djur. ska du vara borta hela jäkla vintern (typ) så måste du det (allt sagt med kärlek givetvis) och om du ska shoppa, måste du gå in på outlet lite utanför florence som heter Space och köpa med dig massa underbara skor hem.

    SvaraRadera