lördag 16 oktober 2010

Tevere Farfa

Idag har jag och Aurora tagit hand om lunchgästerna och Matt och Melody har rensat ogräs. Jag börjar få lite dåligt samvete att jag som är liten och okunnig bossar över två som är äldre och smartare. Meeen hehe.

Vi hade bara en bordsbokning idag. Det var skönt. För då hann jag med att provsmaka på all mat. Kom på mig själv att ha munnen proppfull med mat när jag serverade. "Prego" väste jag fram mellan tuggorna. Men de verkade gilla mig. Så jag höll låda och berättade om Sverige på italienska/kroppsspråk.

Nu kom jag precis tillbaka från en prommis längs floden med Matt och Melody. Jag brukar annars bara skratta när de frågar mig om jag vill hänga med och hika eller på deras morgonspringturer. Men igår klappade Luigi mig på magen och sa något på italienska. Men jag fattade ändå vinken.


Jag och Åsa hamnade på efterkälken.


Mattan & Mellan.


Floden Tevere (Tibern in svedese)


Vi hittade massvis med sådana här små grottor. Luigi berättade sen att de är gamla gravar från typ stenåldern.


Vi vilade ganska ofta, jag och Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar