torsdag 28 oktober 2010

Mina två dygn i San Miniato

Okej:
Jag lämnade alltså Nazzano i tisdags. Åkte till Rom och tog ett fyra timmar långt tåg till Florens. Hade ingen aning om att det skulle ta så lång tid. Hade spanat in världskartan "äsch det är ju bara några centimeter mellan Rom och Florens"

På tåget sa de att min biljett var trasig och jag var tvungen att snacka mig ur en 50 euro-böter. Framme i Florens blev det dåligare. Mitt tåg jag skulle byta till fanns inte. Det var mörkt och otäckt. Tog några timmar innan jag lyckades ta mig till dit jag skulle.

Sedan kom nästa chock. Jag trodde gården jag skulle till skulle vara proppfull med peeps. Men det var bara en gammal tant och farbror där. Och de levde som grottmänniskor. Inget rinnande vatten OCH SÅ VIDARE.

Grät mig till sömns.

Dagen efter ljög jag som fan och den tredje dagen stack jag.


Mitt rum var sweet!


Där nere är ytterdörren och till höger var köket. Mitt rum är till vänster där uppe.


Köket.




Deras own olivolja.


"Badrummet"


Ej okej.


Utsidan var superb.





Olivdalen.


Gratis bergochdalbana med Tony och gratis Fritt Fall i Toscana.


Find Haneh.


Mieke. Om ni såg hur högt upp hon var skulle ni dö.

Det här var lunchen för oss tre.



Amantide religiosa, mitt nya favoritdjur.


150 kilo.



Vingården.



Blev så i gasen när jag äntligen fick mat så att jag tog ett kort.

Jag smet ut till åsnorna imorse innan jag stack.




1 kommentar: