lördag 30 oktober 2010

Ligger efter

När jag klev på tåget tidigt i torsdags morse i San Miniato kände jag mig lättad och safe. Även fast tåget jag satt på var på väg till Florens - En stad jag aldrig varit i (bortsett från tågstationen tisdags kväll) Väl framme i Florens började jag leta efter någonstans där jag kunde sova för natten. Jag vandrade omkring några timmar på de smala gatorna utan att hitta ett enda hostel. När jag började känna panik och blåsor i händerna satte jag mig på ett gräs.

Sedan hittade jag hittade vad som skulle visa sig vara ett ultimat partyhostel. Sju våningar, varav en våning med pool och bastu, och en med restaurang, bar och dansgolv + en takterass med bar. Alla i personalen var unga och snygga. Likaså alla gästerna.

Det första jag gjorde var att duscha. Hade ju inte duschat sedan i måndags. Sedan stack jag ut och gjorde stan. Älskar känslan av att vara helt ensam i en ny stad.

Jag delade rum med fem andra, två australienare, en italienare, en kanadensare och en fransyska. På kvällen drack vi öl. Så fort jag är klar med woofingen ska jag åka hem och byta ut min fettoväska mot en ryggsäck. Backpacka och bo på partyhostel är sweet.


BYE BYE!






Min säng nere till höger.


Vi hade en fet balkong också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar