måndag 18 oktober 2010

Söndag

Igår serverade jag vin och mat till 155 personer. Jag nästintill hatar ju att jobba med människor. Men här går det ganska bra. De flesta tycker att är rolig. När klockan blev sju gick de sista gästerna och alla kidsen (jag, Matt, Melody, Aurora, Kiara, Gloria, Thony och Auroras kille) hamnade framför elden med vino och birra.


Tillslut var det bara jag och favvohunden Kira kvar.

Sedan hamnade jag helt plötsligt och oförberett på mitt livs första dejt. Lucias son Thony bjöd med mig på en åktur på hans motorcykel. Hastighetsmätaren låg runt hundra hela vägen upp till byn. Där parkerade han utanför slottet. Jag fattade inte riktigt varför. Men han pekade upp mot ett torn och sa något. (Han kan inte engelska) Vi gick en promenad upp dit och det var så sweet. Och stjärnklart.

Sedan tog åkte vi och Matt och Mel till en större by och drack mojito. (Ända sen jag rensade ogräs (vild mynta) har jag haft ett sug efter mojito) Runt tre på natten var vi hemma igen. Framför brasan med glass.


HEHE


Två sekunder innan vi var en sekund från att dö.


Jag envisas fortfarande med mina sugrör.


Vår gourmand.




Så glad att äntligen ha en tjejroomie!



2 kommentarer:

  1. btw ser ju den där friterade(?) bollen ser ju för göttig ut... *önskar att det är ost i*

    SvaraRadera